handshake icon קליק לעזרה רגשית / לימודית

שאלות ותשובות

הכתוב מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות אך פונה לשני המינים.

איך סטודנט חדש נרשם למעונות?
+
מהם תאריכי הרישום למעונות? סטודנטים שאינם תושבי חיפה והסביבה: 01.02.25-30.6.25

סטודנטים תושבי חיפה והסביבה: 21.4.25-30.6.25

אוכלוסיות מיוחדות
רפואנים: עם הקבלה לטכניון ועד 15.8
בוגרי מכינה: עם הקבלה ועד 5.10
עתודאים: עם הקבלה לטכניון ועד 5.10

אילו פרטים צריך כדי לבצע את הרישום? כתובת מייל טכניוני וסיסמה שהסטודנט קיבל עם קבלתו לטכניון.
בפורטל – היכן בדיוק מגישים את בקשת המעונות?

הגשת טפסי מעונות יהיו באמצעות  בקשה מקוונת בפורטל.
תהליך הכניסה למילוי טופס בקשה:
קמפוס – שירותים לסטודנט – בקשות שלי – צור בקשה
(בתחתית העמוד) – בחירת סוג בקשה. הנחיות למילוי הבקשה

בגלילה יש לבחור בלשונית "מעונות תואר ראשון חדשים" או "מעונות תואר ראשון ותיקים ", בהתאם לסטטוס של הסטודנט. לאחר מכן יש לסמן את הסמסטר עבורו מגישים את בקשת המעונות.

האם אפשר לבחור מעונות? בטופס הבקשה ניתן לסמן כל אחת מהאפשרויות אולם חשוב לציין שסוג המעונות ניתן על בסיס ותק אקדמי.
איך סטודנט ותיק נרשם למעונות?
+
מהם תאריכי הרישום למעונות? 3.5.25 – 21.4.25
היכן מבצעים את הרישום?

הגשת טפסי מעונות באמצעות בקשה מקוונת בפורטל.
תהליך הכניסה למילוי טופס בקשה:
קמפוס – שירותים לסטודנט – בקשות שלי – צור בקשה
(בתחתית העמוד) – בחירת סוג בקשה.

עתודאים וסטודנטים השייכים לתכניות מיוחדות: פסגות, ברקים, סילון, אלונים, גבישים, הזנק – במעבר לתואר המתקדם ימלאו בקשת מעונות לתארים מתקדמים. הנחיות למילוי הבקשה

בפורטל – היכן בדיוק מגישים את בקשת המעונות? בגלילה יש לבחור בלשונית "מעונות הסמכה ותיקים". לאחר מכן יש לסמן את הסמסטר עבורו מגישים את בקשת המעונות.
האם הסטודנט בהכרח יקבל את המעון שביקש? בטופס הבקשה ניתן לסמן שלוש אפשרויות. חשוב לציין שסוג המעונות ניתן על בסיס ותק אקדמי, ביקוש והיצע. לכן ייתכן מצב שבו סטודנט יקבל מעון שלא סימן באחת מהאפשרויות.
איך ניתן לעקוב אחר סטטוס בקשת המעונות? ניתן לעקוב אחר הבקשה בפורטל,  סטטוס הבקשה מתעדכן בהתאם לטיפול בבקשה. במידה שישנם מסמכים נוספים שעל הסטודנט לשלוח ישלח אליו גם מייל.
מה עושה סטודנט שנרשם כרווק ורוצה לשנות את בקשתו לזוגות/ משפחות? המשרד הראשי צריך לבטל את הבקשה כדי שהסטודנט יוכל להגיש שוב.

אם הסטודנט פונה לאחר שקיבל החלטה חיובית למעונות – משמעות ביטול הבקשה הינה ויתור על זכאותו.

יש לכתוב מייל למנהלה – dormitories@technion.ac.il או ליצור קשר בשעות המענה הטלפוני.

מהו תהליך הרשמה מאוחרת למעונות?
+
מהי בקשה מאוחרת? בקשה המוגשת מעבר לתאריכי הרישום הרלוונטיים לכל אחת מהאוכלוסיות בשאלה הראשונה.
האם ניתן להגיש בקשה מאוחרת למעונות? כן. בקשות מאוחרות מוגשות באמצעות טופס "מעונות תואר ראשון ותיקים". הטיפול בבקשות נעשה על בסיס מקום פנוי ומצב סוציו-אקונומי.
איך ניתן להוסיף מסמכים חסרים לטופס הבקשה?
+
כיצד סטודנט מוסיף מסמכים (אם נדרש לכך)? בקשת הסטודנט תיפתח עבורו כך שניתן יהיה להעלות מסמכים נוספים ע"פ דרישת המשרד ובשדות שיסומנו מראש עבור הסטודנט.
עד מתי ניתן להשלים מסמכים חסרים לבקשה?

לסטודנטים שהגישו בקשה בזמן – עד שבוע מיום שהטופס סומן כלא תקין
ולא יאוחר מתאריך 30.6.
לסטודנטים שהגישו בקשה באיחור– בהקדם האפשרי, הטיפול יעשה ע"פ בסיס מקום פנוי.

כיצד ניתן להוסיף מסמכים נוספים לבקשת המעונות לאחר שהוגשה והבקשה סומנה כתקינה? יש לשלוח את המסמכים למייל מנהלה dormitories@technion.ac.il,

תוך ציון שם הסטודנט ומספר תעודת זהות.

איך סטודנט מבקש התאמת דיור על רקע רפואי?
+
כיצד סטודנט מבקש התאמת דיור על רקע רפואי (לאו דווקא נכות)? יש להגיש בקשת התאמה מרופא הטכניון:

סטודנטים שנרשמו למעונות ומבקשים התאמה לאור מצבם הרפואי מתבקשים למלא:
טופס בקשה לאבחנה רפואית /files/2021/06/טופס-פניה-לאבחון-רפואי.pdf.
ויתור על סודיות רפואית /files/2021/06/ויתור-סודיות.pdf.
את הטפסים יש לשלוח למייל: med_requests@technion.ac.il בצירוף מסמכים רפואיים רלבנטיים.
המידע יועבר לרופא הטכניון ותשובה תשלח במייל מהמשרד.
החלטת רופא הטכניון הינה סופית וקובעת.

האם יש דירות נגישות במעונות? כן. המעונות בהם ישנן דירות נגישות: מזרח חדש, כפר הסמכה וברושים.
כיצד הסטודנט מבקש להתגורר בדירה נגישה? הסטודנט יכתוב למייל מנהלה:  dormitories@technion.ac.il  תוך ציון פרטיו האישיים,
פירוט בקשתו וצירוף מסמך פורמלי עם אחוזי הנכות.
איך מתקבלת תשובה לזכאות למעונות לסטודנט חדש?
+
איך מתקבלת התשובה? התשובה נשלחת למייל הטכניוני ומתעדכנת באזור האישי של הסטודנט באתר המעונות.
איך ניתן להגיש בקשת מעבר לסטודנט חדש ולסטודנט ותיק?
+
האם סטודנט חדש יכול לבקש בקשת מעבר?

 

סטודנטים חדשים אינם יכולים להגיש בקשת מעבר, אלא אם:

  • נדרש מעבר על רקע רפואי – הסטודנט פונה לרופא הטכניון והבקשה תטופל נקודתית בהתאם להמלצתו.
  • הסטודנט מתאר מצב אישי שמצריך שינוי שיבוץ – הסטודנט יכתוב פניה מפורטת למייל מנהלה.
  • סטודנט בודד בארץ שלא קיבל חדר לבד בדירת שותפים – הסטודנט יכתוב פניה מפורטת למייל מנהלה.
מתי ניתן להגיש בקשת מעבר בין סוגי המעונות? מועד הגשת בקשות מעבר – 25.8.25.
כיצד מגישים בקשת מעבר בין סוגי המעונות? ההגשה מתבצעת באמצעות טופס FORMS שנפתח ביום ההגשה בלבד וזמין ל -24 שעות.
לאחר מכן הטופס נסגר ומתחיל הליך עיבוד הבקשות.לינק לטופס בקשת המעבר נמצא באתר המעונות תחת לשונית "טפסים".
תוך כמה זמן מתקבלת תשובה לבקשת המעבר? התשובה תתקבל עד כשבועיים מיום הגשת בקשת המעבר.
כיצד מתבצע תהליך האשרור?
+
האם צריך לצרף מסמכים כחלק מתהליך האשרור? כלל הסטודנטים נדרשים להעלות כתב התחייבות (משנת תשפ"ו, קיים נוסח חדש ומעודכן).

אישור כתב ההתחייבות מתבצע ע"י מחלקת חשבונות סטודנטים ורק לאחר סיום תהליך תקין מולם ניתן להשלים את אשרור המעונות.

 

האם סטודנט שמעוניין לעבור לסוג מעון אחר גם צריך לאשרר? כן, האשרור מתייחס לזכאות למעונות. אם הסטודנט מתכוון לממש את זכאותו למעונות ללא קשר לבקשת המעבר, עליו לאשרר.

 

כיצד יתבצע תשלום מקדמה עבור המעונות?
+
האם ישנו תשלום מקדמה עבור המעונות? כן. בעת האשרור הסטודנט נדרש לשלם דמי מקדמה על מנת להבטיח שמירת מקום עבורו במעונות.
איך הסטודנט מבצע את תשלום המקדמה? בפורטל, באמצעות כרטיס אשראי, תחת בקשת אשרור הזכאות למעונות.
מהו גובה תשלום המקדמה? דמי המקדמה הינם בגובה סכום דמי ההרשאה הנמוכים במעונות.
האם תשלום המקדמה חל על סטודנטים חדשים וותיקים? כן.
כיצד סטודנט שאינו דייר מעונות מוותר על זכאותו?
+
אם סטודנט שאינו דייר מעונות מעוניין לוותר על זכאותו? אם סטודנט מבטל את המעונות עד (כולל) 30 ימים לפני תחילת הסמסטר  – תבוטל הזכאות ויוחזרו דמי המקדמה לסטודנט.
אם הסטודנט מבטל את המעונות מ-29 ימים לפני תחילת הסמסטר ועד (לא כולל) תחילת הסמסטר – תבוטל הזכאות ולא יוחזרו דמי המקדמה.

 

מהן המשמעויות של תשובה שלילית לזכאות למעונות?
+
סטודנט שקיבל תשובה שלילית למעונות משום שלא הגיע לסף הכניסה. מה זה אומר? בקשות המעונות נבחנות על בסיס נתונים סוציו-אקונומיים המצורפים לבקשה. במסגרת בדיקתנו אנו בוחנים את כלל הבקשות למעונות ותשובה ניתנת על בסיס דירוג סוציו-אקונומי שנוצר ומקום פנוי.
משמעות אי הגעה לסף הכניסה הינה שמיקום הסטודנט בדירוג נמוך יותר משאר הבקשות.הסטודנט נכנס לרשימת ההמתנה בהתאם לדירוג שנוצר במערכת.
סטודנט שקיבל תשובה שלילית למעונות בה רשום שנפסל כלכלית. מה זה אומר? בקשות המעונות נבחנות על בסיס נתונים סוציו-אקונומיים המצורפים לבקשה. המערכת מבצעת שקלול של הכנסות המפרנסים ביחס למספר הנפשות המתבססות על ההכנסות הללו.

כאשר השקלול גובר על מדרגת ההכנסה לנפש שנקבעה מראש ע"י וועדת הקריטריונים נוצרת פסילה כלכלית.

סטודנט שקיבל תשובה שלילית למעונות בה רשום שנפסל על עודף סמסטרים. מה זה אומר? בקשות המעונות נבחנות על בסיס נתונים סוציו-אקונומיים המצורפים לבקשה. בנוסף, המערכת בודקת מהו מניין הסמסטרים בהם הסטודנט לומד בטכניון. אם המערכת מזהה חריגה,  הסטודנט מקבל את פסילת עודף הסמסטרים.
סטודנט שקיבל תשובה שלילית למעונות בה רשום שנפסל בעקבות בעלות על דירה. מה זה אומר? בקשות המעונות נבחנות על בסיס נתונים סוציו-אקונומיים המצורפים לבקשה. בעת מילוי הבקשה הסטודנט נדרש לענות על שאלה בדבר בעלות על דירה.

אם יש בבעלות הסטודנט דירה שאר הקריטריונים הסוציו-אקונומיים אינם רלוונטיים עוד ובקשת הסטודנט נפסלת.

סטודנט שקיבל תשובה שלילית למעונות בה רשום שנפסל מנדטורית. מה זה אומר? בקשות המעונות נבחנות על בסיס נתונים סוציו-אקונומיים המצורפים לבקשה. מאחורי הקלעים המערכת מבצעת בדיקות נוספות הנגזרות מהקריטריונים של המעונות.

המשמעות של פסילה מנדטורית הינה שהסטודנט נמצא באחד מהסטטוסים הבאים:

·  סטודנט הלומד תואר נוסף בהוראת המדעים(תכנית מבטים) אם הלימודים הם
לאחר סיום התואר.

·  סטודנט המורחק מהמעונות כתוצאה מועדת משמעת / בית דין משמעתי.

·  סטודנט בהפסקת לימודים.

·  סטודנט בצבא קבע אשר ממומן ע"י משרד הביטחון.

כיצד מתבצע תהליך ערעור לתשובה שלילית לזכאות למעונות?
+
האם סטודנט שקיבל תשובה שלילית יכול להגיש ערעור? כן. כלל הסטודנטים בעלי התשובה השלילית יכולים להגיש ערעור למעט סטודנטים הנמצאים בפסילה מנדטורית (אלא אם לדבריהם הנתונים במערכת אינם נכונים).
מתי הסטודנט יכול להגיש ערעור? שבוע מיום קבלת תשובה שלילית.
האם סטודנט שהגיש ערעור בעבר וקיבל עליו תשובה נדרש להגיש שוב ערעור? כן. הועדה בוחנת בכל שנה מחדש את הנתונים שמציג הסטודנט.
כיצד הסטודנט מגיש ערעור? הערעור מוגש באמצעות טופס FORMS הנמצא באתר המעונות תחת לשונית "טפסים"

 – טופס ערעור.

האם הערעור בתשלום? כן. עלות הטיפול בערעור הינה 50 ₪. התשלום נגבה באמצעות ההרשאה הקיימת בחשבונות סטודנטים.
מה צריך לצרף לערעור? בטופס הערעור הסטודנט נדרש למלא את פרטיו ולהתייחס בקצרה לסיבת הערעור. בנוסף, באפשרותו להעלות מסמכים התומכים בערעור.
איך סטודנט מגיש ערעור על רקע רפואי? הסטודנט ישלח פניה לרופא הטכניון ע"פ ההנחיות הרשומות באתר המעונות. במקביל , עליו לשלוח טופס ערעור ולסמן שהערעור על רקע רפואי עם פירוט קצר.
תוך כמה זמן מתקבלת תשובה של ועדת הערעורים? הערעורים מטופלים ע"פ סדר הגעתם. תשובה תינתן עד כשלושה שבועות מיום הגשת הערעור.

 

מה קורה אם תשובתה של ועדת הערעורים שלילית? במידה שתשובת הועדה שלילית הסטודנט יוכל לתאם פגישה עם מנהל המעונות.

הסטודנט ישלח מייל : Dormitories.office@technion.ac.il תוך ציון שם, ת"ז ומספר טלפון לחזרה.

במידה שתשובתו של מנהל המעונות שלילית ניתן לפנות לדיקן הסטודנטים.

 

כיצד ניתן לקבל מידע מרשימת ההמתנה?
+
מתי מתפרסמת רשימת ההמתנה? רשימות ההמתנה יתפרסמו במהלך חודש ספטמבר.
איפה ניתן למצוא את מיקום הסטודנט ברשימת ההמתנה? באתר המעונות תחת לשונית "איזור אישי".
כיצד מתבצע הרישום לסמסטר קיץ?
+
האם דיירי מעונות רווקים צריכים לבצע רישום לסמסטר קיץ? כן
האם סטודנטים רווקים שאינם גרים במעונות גם יכולים להירשם? כן
כיצד סטודנטים רווקים מבצעים את הרישום? ההגשה מתבצעת באמצעות טופס FORMS שנפתח ביום ההגשה בלבד וזמין לתקופת הרישום . לאחר מכן הטופס נסגר ומתחיל הליך עיבוד הבקשות.

לינק לטופס הבקשה נמצא באתר המעונות תחת לשונית "טפסים".

האם סטודנטים רווקים יכולים להירשם לכל מעון שהם רוצים?

דיירי מעונות שיבקשו להישאר בדירתם/בחדרם בקיץ ירשמו לאזור שבו הם מתגוררים.

דיירי שמעוניינים לעבור למעונות אחרים, או סטודנטים שמבקשים להיכנס למעונות בקיץ, , יוכלו לסמן 3 עדיפויות לפי הניקוד האקדמי שצברו בזמן הגשת הבקשה ולפי החלוקה הבאה:

0 עד 20 נק"ז : תחתון, יחיד תחתון, עמים, סנט 2 בחדר.

ü      50-21 נק"ז: קנדה, מזרח ישן, נווה אמריקה.

ü      80-51 נק"ז: מזרח חדש, סגל זוטר.

ü          81 נק"ז ומעלה: כפר הסמכה, ברושים, סנט מחודש- לדיירים בלבד.

מתי סטודנטים רווקים מקבלים תשובה? עד כשבועיים מתום תקופת הרישום לקיץ.
האם השיבוץ במעונות בסמסטר  קיץ משפיע על השיבוץ למעונות בסמסטר חורף? לא. יש לקחת בחשבון שייתכן מעבר לדירה אחרת בתוך האזור או לאזור מעונות אחר לקראת סמסטר חורף, בהתאם להחלטת השיבוץ של סמסטר חורף.
האם זוגות/ משפחות שהם דיירי מעונות צריכים לבצע רישום לסמסטר קיץ? לא. זוגות ומשפחות שגרים במעונות ומעוניינים להמשיך לקיץ אינם צריכים להירשם.
כיצד זוגות/ משפחות דיירי מעונות המעוניינים לעזוב במהלך סמסטר קיץ מודיעים על כך? המעוניינים לעזוב ישלחו בתאריכי הרישום מייל לכתובת: couples@technion.ac.il.
האם זוגות / משפחות שאינם גרים במעונות גם יכולים להירשם? כן
כיצד זוגות / משפחות שאינם דיירים מבצעים את הרישום? ההגשה מתבצעת באמצעות טופס FORMS שנפתח ביום ההגשה בלבד וזמין לתקופת הרישום . לאחר מכן הטופס נסגר ומתחיל הליך עיבוד הבקשות.

בטופס הבקשה ניתן לסמן 3 עדיפויות.

לינק לטופס בקשת המעבר נמצא באתר המעונות תחת לשונית "טפסים".

מתי זוגות ומשפחות מקבלים תשובה? עד כשבועיים מתום תקופת הרישום לקיץ.
האם השיבוץ במעונות בסמסטר  קיץ משפיע על השיבוץ למעונות בסמסטר חורף? כן. זוגות ומשפחות שיקבלו מגורים בסמסטר קיץ יישארו בשיבוצם גם בסמסטר חורף.
כיצד מתבצע תהליך הכניסות והשיבוצים למעונות?
+
האם בימי הכניסות ניתן להיכנס עם רכב? כן. יש להציג בשער הטכניון את אישור קבלת המעונות יחד עם תעודה מזהה.

 

האם ניתן להגיע לראות את המעונות לפני? המעונות פזורים ברחבי הקמפוס. ניתן להגיע להתרשם ממיקום המעונות ומהמבנים אך לא תתאפשר כניסה לדירות מאחר שהן מאוכלסות.
מתי הסטודנט ידע מיהם שותפיו לדירה? ביום קבלת המפתח.

השיבוץ נעשה מראש ולכן סדר ההגעה אינו רלוונטי.

מה עושה סטודנט שלא יכול להגיע לקחת מפתח בתאריכי הכניסה? ניתן להחתים גורם מטעמו על ייפוי כוח ולשלוח צילום תעודת זהות של הסטודנט או לתאם מועד הגעה חלופי עם המשרד האזורי.

 

מתי מתחיל התשלום עבור המעונות? התשלום מתחיל ביום קבלת המפתח.
מהו הסכום החודשי עבור המעונות? התשלום החודשי משתנה בין סוגי המעונות השונים. ניתן לראות את הסכומים
במחירון באתר המעונות.
מהו סגנון הדירות של מעונות  רווקים והאם יש תשלום עבור חשמל ומים? מפרט סוגי מעונות רווקים (לחץ כאן)
איזה ציוד יש בדירה? רשימת הציוד נמצאת באתר המעונות תחת לשונית סוגי מעונות ובחירת המעון הרלוונטי.
מהו תהליך הזיכוי מחדר במעונות?
+

תהליך זיכוי מהחדר

על כל סטודנט לבצע תהליך זיכוי מהחדר בזמן עזיבת המעונות או במעבר לחדר אחר. תהליך הזיכוי שונה במעט בהתאם לסוג החדר שבו מתגוררים. במידה שהמגורים הם בדירה – יש לנקות הן את החדר והן את החלק היחסי באזור המשותף בדירה. במידה שהמגורים הם בחדר בו השרותים משותפים לבנין – יש לנקות את החדר.

 

שלבי הזיכוי

  • יש לקבוע  עם אחראי הביתן (לרשימת אחראי הביתן) לפחות שלושה ימים לפני המועד שבו הוא יגיע לחדר על-מנת לבדוק את מצב החדר. כמו כן יש לברר איתו (או במשרד האזורי) מהו החלק המשותף בדירה שיש לנקותו לקראת הזיכוי.
  • ביצוע הניקיון
    1. ניקוי חלונות
    2. ניקוי אבק ממדפים, שולחנות, מגירות, רדיאטור וכד'
    3. ניקוי דלת החדר (כולל הסרת מדבקות) + מתגי החשמל
    4. שטיפה יסודית של החדר (כולל מתחת למיטה)
    5. ניקוי ארון המקלחת + ארון המטבח שהיה ברשותך (בדירות)
    6. ניקוי ארון הבגדים (כולל מגירות) וארגז המצעים
    7. ניקוי החלק המשותף בדירה שעליו הוחלט בחלוקה הדירתית
    8. הוצאת כל הציוד האישי מהדירה.
  • החזרת ציוד מיוחד שהתקבל (תנור, מנורה, מדף שרטוט וכד') לעובד הטכני באזור המגורים
  • הזמנת אחראי הביתן לביקורת (כאמור לפי תאום) והחזרת המפתח (לאחראי הביתן)
  • קבלת טופס הזיכוי

לגבי זוגות ומשפחות – התהליך זהה והניקיון יעשה בכל הדירה.

במידה שהתהליך לא יתבצע כפי שמפורט, יחויב הסטודנט בעלות חודש מגורים + הוצאות ניקיון + הוצאות מפתח וכד'.

איך ניתן להוציא אישור מגורים?
+

סטודנט דייר – סטטוס החלטת מעונות / הפקת אישור דייר מעונות:

*לפני לחיצה על הקישור יש לוודא חיבור לרשת הטכניונית עם מערכת Check Point – Harmony SASE.

Decision for Dormitory (technion.ac.il)

סטודנט שהיה דייר בעבר – ישלח למשרדנו מייל בצירוף צילום תעודה מזהה ויבקש אישור, אנו נשלח לו אישור באופן ידני.